Zaoszczędź na darmowej dostawie! od 700 zł

Dostawa

Niektóre modele / kolory / rozmiary nie są dostępne w magazynie w Polsce dlatego musimy je ściągnąć z centralnego magazyny w Czechach. Dlatego czasami czas dostawy może wynieść do 5 dni roboczych.

Przedstawiane na stronie www.prabos.pl dostępne ilości są zagregowanymi ilościami z magazynów w Polsce i Czechach.  Synchronizacja stanów magazynowych odbywa się 2 razy na dobę. 

Wysyłka zamówień poza granicę Polski jest możliwa tylko po wykonaniu przedpłaty. Dostarczamy do krajów Unii Europejskiej oraz na Białoruś oraz Ukrainę.

Wymiany i zwroty

Zwrotu towaru zakupionego w naszym sklepie internetowym można dokonać w ciągu 60 dni od daty otrzymania przesyłki lub od daty odebrania zamówienia z salonu stacjonarnego.

Należność zostanie zwrócona niezwłocznie (z reguły w ciągu 2-3 dni roboczych), natomiast nie później niż w terminie 14 dni na to samo konto, z którego zamówienie zostało opłacone.

Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. (Rozdział 4 , Art. 33 USTAWY z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). Co to oznacza? Jeżeli wybiorą Państwo dostawę butów w cenie 500 zł i do tego dostawę UPS Express Plus do 9:00 w cenie 263,65 zł, to w wypadku odstąpienia od umowy zwracamy cenę zamówienia plus najniższe koszty transportu czyli 15,50 zł pus cenę butów 500 zł . Razem 515,50.

• Zamówienie opłacone przez bramkę PAYnow (karta kredytowa/GooglePay) Zwrot środków zostanie wykonany tą samą drogą jaką zamówienie zostało opłacone.
• Zamówienie płatne przy odbiorze lub poprzez przelew tradycyjny. Zwrot środków nastąpi na konto podane w formularzu odstąpienia od umowy

Jeżeli okazało się, że zakupiłeś niewłaściwy rozmiar, możesz bezproblemowo wymienić na inny. W tym celu odeślij obuwie na nasz adres wraz z informacją na jaki rozmiar chcesz je wymienić. W tym celu należy wraz ze zwracanymi butami dołączyć formularz wymiany / zwrotu, który otrzymali Państwo razem z zamówieniem. Jest on również dostępny do pobrania tutaj

Od 2021 roku przedsiębiorcy, tak jak konsumenci, zyskali prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.

Zgodnie z prawem mogą Państwo zwrócić towar i po jego otrzymaniu zrobimy korektę faktury VAT.  Oczywiście wymiana obuwia na inny rozmiar jest również możliwa. 

Dostępność

Staramy się, aby wszystkie rozmiary i modele były dostępne. Stany pokazywane na stronie prabos.pl są zintegrowanymi stanami magazynowymi w Polsce i Czechach. Jeżeli dany model nie jest dostępny, oznacza to, że musi zostać wyprodukowany. Aby uzyskać szczegółowe informacje proszę skonktować się z nami przez formularz email zamieszczony przy każdym artykule w zakładce ” Pytanie dotyczące przedmiotu”. 

Drugą opcją jest zapisanie się na Wait list (listę oczekujących) . Otrzymają Państwo automatyczne powiadomienie emailem, gdy dany model / rozmiar będą ponownie dostępne

Butów Prabos nie można nabyć w sklepach z wyposażeniem turystycznym, ponieważ w naszej produkcji stosujemy membrany Gore-Tex w wersji profesjonalnej (wojskowej) a to w związku z licencją Gore-Tex uniemożliwia nam sprzedaż w sklepach z wyposażeniem cywilnym.  Więcej o różnicach w membranach w wersji cywilnej i profesjonalnej możesz przeczytać tutaj. https://www.prabos.pl/gote-tex-wojskowy-vs-gore-tex-cywilny/

W Polsce nie posiadamy własnych sklepów stacjonarnych. 

Własny sklep posiadamy w Slavicinie przy zakładzie produkcyjnym i centrali firmy Prabos. 

Zobacz na mapach Google Sklep w Slavicinie

Faktury

Jeżeli podczas składania zamówienia wpiszą Państwo numer VAT, wówczas wystawiamy domyślnie fakturę VAT. Wszystkie nasze buty są certyfikowane jako obuwie robocze (również buty wojskowe, taktyczne czy też trekkingowe). Umożliwia to odliczenie 23% VAT.

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj https://www.prabos.pl/odlicz-vat/

Pielęgnacja

Buty należy nie tylko regularnie pielęgnować ale również należy robić to odpowiednimi środkami w zależności od rodzaju skóry. Inne środki stosujemy do skóry licowej gładkiej a inne do skóry nubukowej i welurowej.

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj https://www.prabos.pl/pielegnacja-obuwia/

Techniczne

Podeszwy możemy wymienić tylko w butach produkowanych przez naszą firmę. Jeżeli chcą Państwo wymienić podeszwę w butach innej firmy proszę zgłosić się do producenta lub dystrybutora danego modelu. 

Warunkiem powiedzenia wymiany podeszwy jest dobry stan skóry, gdyż stara podeszwa musi  zostać mechanicznie usunięta (zerwana) a przy złym stanie skóry istnieje ryzyko, że zostanie ona uszkodzona.  Koszt takiej usługi jest w granicach 250 zł brutto. Należy liczyć się z dłuższym czasem oczekiwania na wymianę, gdyż podeszwa wtryskiwana jest na wtryskarce i aby wymiana była możliwa musimy rozpocząć produkcję tego samego lub podobnego produktu. 

Dobór rozmiaru

W produkcji stosujemy głównie 3 różne rodzaje kopyt. Jeżeli potrzebujesz butów na szeroką stopę sprawdź modele z serii Green Zone I i Green Zone II . Nie oznacza to oczywiście, że inny będą dla Państwa za wąskie.Jeżeli jednak okaże się, że są za wąskie, proszę wyjąć wkładkę z butów i sprawdzić, czy komfort zmienił się. Jeżeli tak to zalecamy zmianę wkładkę na cieńszą.

Reklamacje

Okres odpowiedzialności za produkt wynosi 2 lata.

Jeśli w ciągu tego czasu produkt będzie posiadał uszkodzenia, które nie powstały w sposób mechaniczny, należy wysłać do nas przesyłkę na adres podany tutaj w ramach reklamacji towaru.

Aby złożyć reklamację przygotuj i dostarcz, wraz z reklamowanym produktem, dowód zakupu (paragon/ faktura), numer zamówienia lub wyciąg z konta bankowego, dzięki któremu będziemy mogli odnaleźć Twoją transakcję.

Reklamację możesz wysłać bezpośrednio do naszego działu reklamacji na poniższy adres:

Prabos zwroty.

Fiołkowa 58

55-095 Mirków

z dopiskiem “REKLAMACJA”

Prosimy do dołączenie do wysyłanego obuwia wypełnionego formularza dostępnego tutaj>>

 

Uprzejmie prosimy, aby wysyłany produkt był suchy oraz czysty. Prosimy również o odpowiednie zabezpieczenie reklamowanych produktów przed uszkodzeniem w transporcie i niewysyłanie przesyłek na koszt odbiorcy oraz do paczkomatów, ponieważ nie będą one odebrane.

 

Życzymy, aby każdy dzień w Nowym Roku był dobrym dniem i okazją do przeżywania pięknych chwil.

Niech każdy krok, jaki zrobicie, będzie krokiem w dobrym kierunku.

 

Wysyłka zamówień

Od 21.12.2023 do 8.1.2024 mamy urlop i inwentaryzację. Zamówienia, które otrzymamy po 17.12.2023, zostaną wysłane w drugim tygodniu stycznia.